الإثنين 16 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

داين تدان

موقع أيام نيوز

قلتله انا جاى ازورك واطمن عليك .. واسألك ليه قافل الكافيه بتاعك ؟؟
قاللى ،  يابنى انا الديون زادت عليا من الضرايب والفواتير والمصاريف .. وماكنتش قادر ادفع مرتبات العمال لأن الكافيه مابقاش يكسب زى الاول ..
قلتله انت عليك كام وترجع تفتحه تانى ؟؟ 
قاللى مبلغ كبير يابنى..  وبعد اصرار منى قاللى عليا حوالى ٢٩٠ ألف جنيه .
قلتله طيب ممكن بكرة  اتغدا عندك ؟؟ 
قاللى يابنى اهلا بيك وتنور .. 
تانى يوم العصر جيت له ، وكان مجهز غدا حلو اوى . واتغديت معاه ..  وبعد كدا اديتله اكتر من المبلغ اللى قال عليه .. قاللى دا ليه يابنى؟   قلتله انا خلال اسبوع بالكتير عايز آجى اشرب قهوة في الكافيه،  ممكن ؟؟ 

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
كان رفضه شديد ..  وهو مش مصدق الموقف اساسا وبيترعش .. 
وانا اصرارى كان اشد ..
فلما لقى مفيش فايدة،  قال لى تعرف يابنى ،  انا امبارح صليت لربنا وطلبت منه وانا ببكى ومش مصدق ان ربنا استجاب بالسرعه دى..
لقيته فضل يبكى لحد ماقلبى وجعنى . قلتله ها طيب  آجى الكافيه بعد اسبوع اشرب قهوة ؟؟ ممكن ؟؟  ولا اجيب  ماكنة القهوة معايا وانا ببتسم ؟؟
فابتسم وقاللى،  ثوانى طيب هعملك ورقة  بالمبلغ دا عشان اسددهولك لما ربنا يكرمنى .. 
قلتله فاكر انت قلتلى ايه لما قلتلك هاسيبلك البطاقة ؟؟  قلتلى تعال وقت مايكون معاك،  ولو ماجتش مسامحك.. 
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
وانا برضوا هاقولك مش هاخد ورق .. وبرضوا مسامحك جدا..
فحضنى حضڼ جامد اوى وهو بيبكى . وقلتله هاستاذنك دلوقتى وبعد اسبوع هاجى الكافيه وانا ببتسم..
عمر ربنا ما بينسى اللى بيعمل اعمال رحمه.  وخصوصا مع الناس اللى فى ظروف صعبه وكله بتدابير الله
سبحان من خلانى انزل اجازة في الوقت دا تحديدا..  وسبحان من خلاه ييجى على بالى ..  وسبحان من خلانى اروحله الكافيه .. وسبحان من سخر ليا راجل غريب في الشارع يعرف عنوان بيته ويوصلنى ليه.
#حدث_بالفعل